Proč právě k nám?
Malá skupinka dětí a velmi individuální péče (max. 7 dětí )
Tento malý kolektiv nám umožňuje věnovat potřebnou péči dítěti, které přechází z rodinného prostředí. Dále se můžeme věnovat i dětem, které přichází s plenkou. Máme již řadu úspěchů s „odplenkováním“. Dále jsme schopni reagovat na různé potřeby dětí.
Děti u nás mohou zažít příjemný přechod od maminky mezi děti. Tento velmi důležitý moment v životě ( na který mnozí možná vzpomínají po celý život) zajišťuje empatická, vstřícná a ochotná lektorka. Troufáme si říci, že „traumatické zážitky“ z odloučení od rodičů při nástupu do školky, se u nás nedějí.
Pobyt jak ve volné přírodě, v lese, na zahradě, na pískovišti
Děti u nás zažívají velmi pestrý program. Vše plánujeme s ohledem na věk, potřeby dětí a počasí. Volíme dle uvážení volnou hru a řízenou činnost. Vše se snažíme propojit tak, aby si každé dítě našlo to, co ho naplňuje.
Nácvik praktických činností a vedení k samostatnosti („být sám sebou a sám ze sebe“)
Dětem ukazujeme, co nejvíce běžný denní režim tzn. spoustu činností děláme společně. Např. Společně vaříme a pečeme. Děti chystají stůl před obědem (donesou a roztřídí čisté nádobí, nachystají příbory), uklízí po obědě. Samozřejmostí pro děti je i úklid hraček a celé herny před odchodem domů.
Dále pracujeme se dřevem na společných brigádách, kdy chystáme dřevo na zimu – štípáme, vozíme, rovnáme apod. Společné brigády, kdy se sejdou celé rodiny, aby nám pomohly, mají děti velmi rádi.
Velkou pozornost věnujeme i samostatnosti v oblékání a hygieně. Děti se velmi brzy naučí sami vyhodnotit dle počasí, co je potřeba si na sebe obléct. Dle schopností se děti oblékají sami. Ti zručnější pomáhají těm, co si zatím tuto dovednost osvojují a samozřejmě lektorka je vždy nápomocná.
Kreativní činnost a nácvik grafomotoriky
I této činnosti věnujeme velkou pozornost.
Malování různými druhy barev, stříhání, lepení, různé výtvarné techniky apod. se snažíme do programu zavádět každý den. Hojně využíváme k tvoření přírodní materiály, které si děti během pobytu v lese sami nasbírají. Častokrát s nápadem na tvoření přichází sami děti.
K tvorbě nám je inspirací roční období, různá výročí, svátky a tradice.
Pomocí různých pracovních listů procvičujeme grafomotoriku – správné sezení a držení těla, správný úchop psacího nástroje a jeho správný sklon k papíru, ale i přítlak tužky či pera na papír.